Jonáš Ferenc
Historik, architekt a spolutvůrce původního českého RPG Příběhy Impéria, vydaného nakladatelstvím Mytago. Se svým bratrem vedli také tým, který vytvořil Dračí doupě 2, nové podobě kutlorní české hry na hrdiny. Podíleli se také na tvorbě Bestiáře pro DrD2. Je moderátorem RPG Fóra a redaktorem internetového časopisu Drakkar, který se věnuje problematice příběhových her.
Autorovy ságy a série
Zobrazeno 1 až 7 z 7
poslední kusy za tuto cenu
sleva 30%
z našeho nakladatelství
Příběhy Impéria: Vzpoura automatonů
Zobrazeno 1 až 7 z 7
Skvělá kniha! Jsem velký fanoušek gamebooku.
Je toto hodnocení přínosné? ANOJednodušší systém (ze 190 stran se jich pravidly zabývá asi 30) využívající fudge kostky a zaměřený na vyprávění. Je na tom znát láska autorů k settingu a má to nádherné ilustrace.
Je toto hodnocení přínosné? ANOVětšina knihy představuje právě setting a velká část prostoru je věnovaná wikipedickým medailonkům míst, koutů světa a osobností, jejichž větší díl je skutečná historie a jen menší pak kouzelný svět autorů.
(V případě Irska se dozvíme o Keltech, Cromwellovi a hladomoru - a nakonec i o tom, že v Irsku žijí nadpřirozené bytosti.) Chyběl mi tam takříkajíc větší "crunch". Vypravěči to inspiraci poskytuje, ale rozhodně musí mít o dané době nějaké znalosti.
Autoři svému dítku poskytli podporu v podobě dalších publikací a materiálů, některých zdarma – s těmi jsem se zatím neseznámil. Pokud vás láká viktoriánský steampunk, mohl by se vám systém líbit. (Jo a strany 46-47 mají špatné formátování.)
Kniha je pro mě trochu zklamání. Vyžaduje hodně zkušenou skupinu na hraní. V knize je jen pár základních mechanismů, ale hra jinak nemá téměř žádná pravidla. Jak vytvořit postavu. Můžete si tam vymyslet jakékoliv vlastnosti i dovednosti. Pokud hráči budou trochu méně kreativní, tak si myslím, že celá hra by byla nuda.
Je toto hodnocení přínosné? ANONa druhou stranu pokud nechcete být okleštěni nějakými pravidly a uvítáte volnost, pak to bude kniha právě pro vás. Já si těžko představím, že bych podle této knihy vytvořil poutavý příběh, protože úplně vidím, že by celá skupina na mě koukla a zeptala se a co můžeme dělat? Odpověď by byla cokoliv Vás napadne a byl by konec.
Zajímavý koncept rpg hry od autorů Příběhů Impéria. Neřekl bych, že se s tímto systémem dají odehrávat dlouhosáhlé kampaně, protože se ve hře de facto střídají dvě "polohy": boj ve vzduchu a odpočinek na zemi - zkrátka Bitva o Anglii.
Je toto hodnocení přínosné? ANOKe hře potřebujete pár šestistěnek, osobně doporučuji každému hráči 6 kostek pro pohodlí při házení a také náhradu, když se některá zakutálí. Důležité jsou také dva druhy jakýkoliv žetonů (nebo barevných papírků), které slouží při manévrování ve vzduchu.
Autoři vydali zdarma několik malých rozšíření, takže si můžete hru redesignovat na boje v Tichomoří, nebo jinde ve druhé světové válce.
Zajímavé doplnění světa Příběhů impéria. Slouží především jako inspirace pro vytváření „magických charakterů.“
Je toto hodnocení přínosné? ANOMoc se mi líbí, že kniha nepředkládá žádná nová závazná pravidla, ale spíše ukazuje možnosti, kterých se hráči nemusí striktně držet. Určitě doporučuji.