Přejít k navigaci

Potvrzení plnoletosti


Právě se chystáte vložit do košíku zboží, které ze zákona můžete zakoupit pouze v případě, že jste dosáhli plnoletosti.
Svým souhlasem potvrzujete, že jste starší 18ti let.



Pokud jste mladší 18ti let, užívejte si radostí života bez dospěláckých neřestí.

Všechny recenze uživatele Radim H.

Hlasovat mohou pouze registrovaní zákazníci. Můžete se přihlásit nebo registrovat
Dungeons & Dragons: Essentials Kit

Dungeons & Dragons: Essentials Kit

Tato sada je v mnohém vylepšený Starter Set. Je vidět, že kluci od Wizardů se za ty roky poučili z chyb.

Největším přínosem oproti Starter Setu jsou v této krabici pravidla. Obsahují i tvorbu postav, každé povolání má dva obory a kromě základní čtveřice - bojovník, klerik, kouzelník a tulák - je tu navíc i skvělý bard. Pravidla obsahují i větší výběr kouzel, než byl ve Starter Setu a celkově působí mnohem kompaktnějším dojmem.
Už nepotřebujete žádná Basic Rules v PDF, toto je plnohodnotná náhrada. Z hlediska hutnosti obsahu jde také o ideální obdobu a nástupce DrD Pravidel pro začátečníky verze 1.6.

V krabici jsou oproti Starter Setu také nějaké blbinky navíc, co ale potěší, jako je větší zásoba kostek, oboustranná mapa (!) - z jedné strany městečka Fendelin a z druhé jeho okolí, zásoba prázdných deníků (ale předpřipravené v krabici nenajdete) a různé karty - stavů, kouzelných předmětů, iniciativy a parťáků.

U parťáků se chci zastavit. Jsou to zjednodušené hráčské postavy a díky nim si zahrajete D&D i ve dvou lidech (jeden hraje PJ a druhý svou hráčskou postavu doplněnou o parťáky). Parťáci se taky hodí jako hráčské postavy pro mladší děti (7+).

A pak je tu dobrodružství. Je docela dobré, má některá překvapení a ti, co milují sandbox, si ho zamilují. Pro mě ale bylo zklamáním. Dobrodružství Ztracený důl Fendelveru ze Starter Setu je pro mě srdcovka: nejlepší začátečnické dobrodružství, co jsem kdy hrál a jedno z nejlepších vůbec. Mělo grády a spád.
Oproti tomu zdejší dobrodružství Drak z Ledového štítu může občas kvůli své sandboxovosti drhnout. Navíc úkolově trochu připomíná styl questů z World of Warcraft.

kdybych končil svou recenzi tady, dal bych 4 hvězdy. Krabice ale obsahuje i kupon na 50% slevu pro Player's Handbook na DnD Beyond a kód na DnD Beyond pro místní dobrodružství i dvě návazná zcela zdarma. A za to si tu pátou hvězdu rozhodně zaslouží.
Radim H. () 5 z 5 hvězdiček! Bylo toto hodnocení přínosné? ANO
Hlasovat mohou pouze registrovaní zákazníci. Můžete se přihlásit nebo registrovat
Dungeons and Dragons: Starter Set

Dungeons and Dragons: Starter Set

Toto je nejsnazší cesta, jak začít hrát DnD.

Krabice obsahuje pět předpřipravených postav pro hráče, krátká pravidla hry shrnující vše podstatné (pravidla pro boj i mimo boj), včetně kouzel pro klerika a kouzelníka.

Součástí krabice je i dobrodružství Ztracený důl Fendelveru, který každému Pánovi jeskyně podrobně předvede, jak vést toto dobrodružství a hru jako celek.

Doporučuji, aby si Pán jeskyně přečetl před prvním herním sezením pravidla hry a aspoň zběžně i celé dobrodružství. Hráči by si také měli přečíst pravidla hry, ale pokud je bude znát PJ, stačí mít postavy.

Dobrodružství je pro pro 1.-5. úroveň, takže vám vystačí na mnoho hodin zábavy (nám vydrželo při každotýdenním hraní 4 měsíce).

V krabici najdete i jednu sadu kostek (k4, k6, k8, k10, k12 a k20), se kterou si vystačíte, ale je lepší, když si každý hráč dokoupí svou k20 (nebo raději dvě kvůli hodu s výhodou/nevýhodou) a typ kostky zranění své zbraně/kouzel.

Pokud byste chtěli hrát dál na vyšších úrovních nebo si vytvořit zbrusu nové postavy, stáhněte si základní pravidla hry v PDF přímo od Wizardů.

Nebo si můžete koupit Player's Handbook, který obsahuje obsáhlejší variantu pravidel (navíc s odbornostmi a multipovoláním), včetně nových ras, povolání a zázemí. PJ může rozšířit svůj arzenál o Monster Manual, kde najde nové nestvůry, a Dungeon Master's Guide, který mu poradí s tvorbou dobrodružství a herního světa, přidá další tipy na vedení hry u stolu a poradí, jak případně upravovat současná nebo tvořit nová pravidla.

Po odehrání Ztraceného dolu je také možno sáhnout dále i po nějakém dalším vydaném dobrodružství. Doporučuji zejména Curse of Strahd s jeho děsivou, hororovou tématikou nebo Storm Kings's Thunder, které je udělané jako jeden velký sandbox ve Forgotten Realms.
Radim H. () 5 z 5 hvězdiček! Bylo toto hodnocení přínosné? ANO
Hlasovat mohou pouze registrovaní zákazníci. Můžete se přihlásit nebo registrovat
Dungeons & Dragons: Volo’s Guide to Monsters

Dungeons & Dragons: Volo’s Guide to Monsters

Volo's Guide to Monsters je bestiář rozdělený do tří částí a jeho texty zásadně rozšiřují původní Bestiář (Monster Manual). V první jsou skupiny nestvůr, gnolové, ježibaby, koboldi, mozkožrouti, obři, orkové, skřeti, yuan-ti a zřící, přičemž ke každé skupině je několik stran popisných textů. V druhé části jsou nové hratelné rasy - ásimar, firbolg, gobr, goblin, goliáš, ještěrec, kenku, kobold, skurut, ork, tabaxa, triton a čistokrevný yuan-ti. Ve třetí části jsou pak statistiky nestvůr s krátkým popisem, kterých je tu víc než sto. Závěrem jsou tři dodatky. V dodatku "A" je několik nových zvířat, v dodatku "B" je hromada nových cizích postav, zpravidla na vyšší úrovni než v původním Bestiáři. V dodatku "C" jsou pak tabulky s nestvůrami dle prostředí. Celkově je to velmi povedená kniha, která pěkně rozšiřuje původní Bestiář. Osobně mám limitovanou edici, která černý, jakoby semišový obal s vyobrazením Mozkožrouta. Vypadá to vážně luxusně. Ale jinak se klasická a limitovaná edice nijak neliší.
Radim H. () 5 z 5 hvězdiček! Bylo toto hodnocení přínosné? ANO
Hlasovat mohou pouze registrovaní zákazníci. Můžete se přihlásit nebo registrovat
Zapovězené země - sada kostek

Zapovězené země - sada kostek

Cena je vyšší, což je ale zřejmě kvůli tomu, že jde o výrobu firmy Q-workshop, která dělá kostky i pro věhlasné firmy jako Fantasy Flight Games, Paizo nebo Goodman Games. Nejsou to žádné čínské šunty.

Tyto kostky usnadňují vstup do hry, protože vám připomínají, na jakých číslech je kolik úspěchů a že na kostkách dovedností nebo k8, k10 a k12 se jedničky jako neúspěchy nepočítají. Hodí se i pro hráče ve věku 7-10 let, kteří ještě nejsou s čísly tolik zžití.

Kostky jsou krásné, maličko (asi milimetr) menší než klasické. Pokud ale nechcete házet na jeden hod opakovaně (a tím nemyslím zkoušení štěstí, ale opravdu jeden hod), tak vám jedna sada nevystačí, chce to dvě. To je vzhledem k ceně jediný nedostatek. Jinak jsou perfektní.

Na obrázku pro srovnání tato a obyčejná sada.
Radim H. () 5 z 5 hvězdiček! Bylo toto hodnocení přínosné? ANO
Hlasovat mohou pouze registrovaní zákazníci. Můžete se přihlásit nebo registrovat
Dungeons & Dragons: Adventures in Middle-Earth Player's Guide (Fifth Edition)

Dungeons & Dragons: Adventures in Middle-Earth Player's Guide (Fifth Edition)

Pokud si chcete zahrát ve Středozemi, máte dvě dobré možnosti: buď hru The One Ring (dále jen TOR), nebo právě tuto, Adventures in Middle-Earth (dále jen AiME). Obě jsou od firmy Cubicle 7. TOR je původní a mnoha hráči opěvovaná série s vlastním herním systémem. AiME je vlastně reedice TOR - má stejně kvalitní ilustrace, vazbu, layout i doprovodné texty, ale v systému DnD 5E. TOR má výhodu, že je pro něj v tuto chvíli více příruček, ale AiME má výhodu, že pokud znáte DnD 5E, nemusíte se učit zcela nový herní systém plus AiME tím, že je reedicí TOR, má některé věci jakoby opravené (např. řazení kapitol apod.) AiME je oproti DnD 5E umírněnější - postavy jsou o něco menší hrdinové bez bázně a hany a o něco větší hrdinové, jak je známe z Tolkienova díla. Magii zde ovládají jen cizí postavy. Hráčská povolání jsou nová, nemagická (bijec, hledač pokladů, poutník, strážce, učenec a válečník), i když v lecčems kopírují původní DnD 5E archetypy (hledač pokladů zloděje, bijec barbara, strážce hraničáře atd.). Místo ras jsou tu nejrůznější kultury (Bardovci, Dánadani, elfové z Temného hvozdu, hobiti z Kraje, Jezerní lidé, lesní lidé z Divočiny, lidé z Hůrky, Meddědovci, Muži z Minas Tirith, Rohanští jezdci a trpaslíci z Osamělé hory. Místo odborností jsou zde Ctnosti, což jsou odbornosti navázané na konkrétní kultury (jinými slovy danou ctnost si můžete vzít, jen když jste příslušník dané kultury). Velkou roli zde hraje cestování, které má vlastní pravidla, i Společenská fáze, což je vlastně obdoba Mezidobí z DnD 5E. Přibyla nová vlastnost - stín - a záchranný hod na Zkaženost. Osobnostní rysy jsou tu Zvláštnost, Naděje a Zoufalství. Vybavení i měnový systém je tu uzpůsoben světu Pána prstenů (čili vesměs stříbrné místo zlaťáků). Za používání kouzelných předmětů se tu platí Kostkami životů a nestvůry jsou klasické z Hobita a Pána prstenů. Sovodvěda ani zřícího tady nehledejte. Celé to působí velmi solidním dojmem a krásně se to hraje. Knížka i hraní působí velmi tolkienovsky. I vydaná dobrodružství působí zcela jinak než klasické DnD dobrodružství. A to je zároveň kamenem úrazu. Abyste si tuto hru zahráli tak, jak je zamýšlena, potřebujete ještě knihu Loremaster's Guide, která je bohužel v Česku nesehnatelná. Dále existují i rozšiřující moduly jako vlastní dobrodružství nebo moduly popisující nové lokace a kultury, ale ty se v Česku bohužel taky neprodávají. Pokud máte rádi Tolkiena, pak je pro vás TOR nebo AiME jasnou koupí. Pokud máte rádi DrD nebo DnD, pak je pro vás lepší zkusit AiME. Bohužel, pokud Fantasy Obchod nenabídne i další knížky, minimálně Loremaster's Guide, pak se budete muset bohužel poohlédnout v zahraničí. Knihy se prodávají i v PDF. Na druhou stranu musím ale říct, že cena knížky ve Fantasy Obchodě je ještě lepší než přímo u vydavatele!
Radim H. () 5 z 5 hvězdiček! Bylo toto hodnocení přínosné? ANO
Hlasovat mohou pouze registrovaní zákazníci. Můžete se přihlásit nebo registrovat
Zapovězené země - mapa na plátně

Zapovězené země - mapa na plátně

Naprosto fantastický počin. Papírová mapa (prodávaná v krabici nebo samostatně) je hodně tmavá a některé názvy se na ní čtou špatně. Tady je světlost tisku naprosto v pořádku a všechny názvy jsou jasně čitelné. Mapa vypadá luxusně.

Pokud už máte papírovou verzi z krabice a přemýšlíte o ještě jedné mapě (např. jako doplňkové mapě pro hráče), rozhodně jděte do této varianty místo do papírové.
Pokud ještě papírovou mapu nemáte (např. protože jste si kupovali knížky pravidel samostatně), pak vás čeká těžká volba. Když si koupíte papírovou verzi, dostanete k ní i samolepky (které jsou i v krabicové verzi). Tady k té plátnové verzi bohužel samolepky dodávány nejsou. :-(
Radim H. () 5 z 5 hvězdiček! Bylo toto hodnocení přínosné? ANO
Hlasovat mohou pouze registrovaní zákazníci. Můžete se přihlásit nebo registrovat
Zapovězené země - komplet

Zapovězené země - komplet

Když si vzpomenu na své dětství, kdy jsme se třemi kamarády hráli Dračí doupě, jednomu se nelíbilo, že počet životů dělá z postav na vyšší úrovni nerealistické superhrdiny, druhému se nelíbilo, že aspoň trochu nemůže léčit každý (a přece v reálu dokáže aspoň obvázat ránu každý) a třetímu se nelíbilo, že kouzelník tak moc kouzlí, a přitom Gandalf za celého Hobita seslal jen dvě kouzla – jedou ohněm zahnal vrrky a jednou vyčaroval světlo.
S radostí bychom bývali tehdy přešli na Zapovězené země a všichni by byli náramně spokojeni.

Knihy pravidel mají kouzelnou atmosféru knih Pána prstenů a Hobita. Dýchá na vás duch dávno zapomenuté říše, kterou jste vždycky toužili navštívit, ale v dospělosti jste na to zapomněli, a teď se vám to vybaví.
Z hlediska herních mechanismů jde o velmi zajímavý a funkční mnohakostkový systém, kdy za vlastnosti, dovednosti a předměty si přidáváte kostky a počítáte úspěchy (šestky se symbolem mečíků) a neúspěchy (jedničky se symbolem lebky).
Při prvním hodu platí jen úspěchy, ale pokud se rozhodnete hod přehazovat, všechny jedničky, kromě těch za dovednosti, vás nějak postihnou. Buď dočasným snížením vlastnosti nebo poškozením předmětu.

Magie je tu mocná, ale velmi vzácná. Pro sesílání kouzel potřebujete body vůle, které získáváte za (dříve) hozené neuspěchy.
Je až tak vzácná, že některé skupiny se rozhodly pro domácí pravidlo, že pokud postava na začátku sezení nemá žádný bod vůle, tak si napíše jeden. O pravidlech by se dalo povídat dlouho, ale raději vás odkážu na Pravidla v kostce na d20.cz.

Celkově hra působí jako OSR, ale s netradičními, a přitom zajímavými a chytlavými mechanismy, nebo jako původní Dračí doupě, ale s mnohem funkčnějšími pravidly. Zatím jsme hráli jen párkrát a já si troufnul hru vést, a za mě naprostá spokojenost.
Už se těším, až budu hrát nějakou dlouhodobější kampaň, ve které naplno využijeme pravidla pro cestování a objevování hexů a správu vlastního hradu!
Radim H. () 5 z 5 hvězdiček! Bylo toto hodnocení přínosné? ANO
Hlasovat mohou pouze registrovaní zákazníci. Můžete se přihlásit nebo registrovat
Zapovězené země - PDF

Zapovězené země - PDF

Hodí se, když chcete něco v knížce rychle vyhledat nebo když se vám nechce tahat s tištěnou knížkou.

Naprosto nepostradatelné je ale u online hraní, když chcete např. ve Foundry VTT vytvořit vlastní komponenty, jako jsou kouzla, tabulky zbraní a zbrojí, nestvůry atd., v češtině.
Přepisovat se s tím z knihy by byla šílenost. Kopírování textů přímo z PDF ušetří moře námahy a času!
Radim H. () 5 z 5 hvězdiček! Bylo toto hodnocení přínosné? ANO
Hlasovat mohou pouze registrovaní zákazníci. Můžete se přihlásit nebo registrovat
Zapovězené země - jednoduchá sada kostek

Zapovězené země - jednoduchá sada kostek

Pokud je vám líto dávat pět set, ale spíš tisíc korun za luxusní sadu, tak s touto sadou nesáhnete vedle.

Oproti speciální sadě obsahuje o pár kostek víc, což se hodí. Sice neukazuje značky lebek a zkřížených mečů, takže vyhodnocení hodu trvá o malinko déle, ale zas je za velmi přátelskou cenu. I když jsou tyto kostky levné, jsou docela kvalitní.

Na obrázku pro srovnání speciální a tato sada.
Radim H. () 5 z 5 hvězdiček! Bylo toto hodnocení přínosné? ANO

SHOPROKU 2018 2019 2020 Vítěz