Klávesové zkratky na tomto webu Přejít k navigaci

Všechny recenze uživatele Jan K.

Hlasovat mohou pouze registrovaní zákazníci. Můžete se přihlásit nebo registrovat

Lewis a Clark: Cesta na severozápad

Lewis and clark je strategická hra o výpravě na severozápad. Úkolem hráčů je dovést svou skupinu dobrodruhů (tábor) co nejrychleji na severozápad. Na rozdíl od většiny ostatní strategických her je počítadlo "výherních bodů" velmi dobře integrováno do hry. Počítadlem je samotný pohyb tábora po mapě, jak se přesouvá na severozápad.

Relativně jednoduchá hra, která však umožňuje rozvíjet složité strategie, zvláště pokud bude ignorováno pravidlo o neposouvání tábora zpět. Hra díky své proměnlivosti má velkou znovu hratelnost, přitom minimální náhodnost. Optimální jsou tři hráči, hra ve více hráčích může trpět nerovností schopností hráčů, protože hráči mají větší vliv na své sousedy než na ostatní hráče.

Ve dvou hráčích doporučuji použít pravidla pro sólo hru, pro snížení kontaktnosti hry. Sólo hra je velmi dobrá. Svým reálným tématem může hra k sobě přitáhnout i lidi, kteří moc nehrají deskové hry. Podle mě se jedná o velmi dobrou hru, trpící jen jednou vadou, která ji stála hvězdičku. Jednotlivé popisky/ikony akcí nejsou většině srozumitelné, proto i zkušenější hráči musí čas od času otevřít návod, aby zjistili/připomněli si význam některých méně se objevujících ikon na kartách (nemalé množství karet má jedinečnou schopnost). 4/5
() 4 z 5 hvězdiček! Bylo toto hodnocení přínosné? ANO

Puerto Rico 2. vydání

Puerto rico je výborná strategická hra. Její první vydání se do dnes řadí mezi nejlepší strategické hry. Toto je druhé vydání, které hru rozšiřuje o dvě rozšíření, která podle mě zapadají do tématu Puerta rica a zvyšují znovu hratelnost. 2. vydání kromě některých změn (snížení počtu polí) bylo graficky změněno. V některých prvcích jako jsou lodě se jedná o změnu k lepšímu, v některých prvcích změnou neutrální a jednu hvězdičku je nutné vzít za nový vzhled mincí, výherních bodů a centrální mapy, zatím jsem nenašel osobu, která by řekla, že tyto prvky jsou v nové verzi lepší než ve staré. Dále je nutné upozornit na chyby v návodu a dokonce špatný potisk jedné budovy (velkosklad). Na tyto chyby však narazí jen ten, kdo vysvětluje hru ostatním a všechny jdou překlenout zdravým rozumem.

Krycí jména

Krycí jména je interaktivní společenská desková hra. Výrazně jednoduší a méně náročná na hráče oproti aktivitám, přitom s prostorem pro strategii a příběhem, který dává smysl. Hra je nejlepší v šesti hráčích, velmi dobrá ve čtyřech a hratelná v jiném počtu.
Hráči podle počtu jsou v jednom nebo dvou týmech. V každém týmu je jeden "vypravěč", kterému je známo, která slova jsou správná a která ne. Vypravěč, každé kolo řekne svému týmu dvouslovnou nápovědu. Prvním slovem je slovo vázající se k správným slovům a druhým je počet slov na které se nápověda váže. Takto možná zní popis složitě, ale rozložená hra jde velmi rychle vysvětlit (tj. do 5 minut) a přitom díky velkému počtu slov, ze kterých jsou slova pro jednotlivé hry náhodně vybírána, se hra neopakuje a jde hrát pořád znovu.
Díky své jednoduchosti a rychlosti je velmi populární, hodnotím 4/5 hvězdiček. Pátou hvězdičku ode mě nedostane, protože hra je nejlepší právě v 6 hráčích, což hodnotím jako její slabinu. Je dobrá v jiných počtech, ale...

Shadows over Camelot

Shadows over camelot (stíny nad camelotem) je velká přitom relativně jednoduchá kooperativní desková hra.
Hráči jako jednotlivý rytíři kulatého stolu se snaží plnit úkoly a získat potřebnou vojenskou sílu na blížící se střet se zlem. Vojenská síla se označuje meči, pokládanými na kulatý stůl. Pokud je stůl plný a více než polovina mečů je bílých dobro zvítězilo. Pokud stůl není naplněn dříve než bude kamelot dobyt nebo je na něm více černých mečů než bílých, zlo zvítězilo.
Fakt, že desková hra je v angličtině prakticky nevadí, pokud máte někoho, kdo Vám ji vysvětlí. Hra obsahuje nádherné figurky a téměř netrpí, pokud některý z hráčů musí předčasně odejít nebo se chce někdo přidat. Pro ty, kterým vyhovují intriky je, zde možnost zrádce, pro nás ostatní stačí prostě hrát bez zrádce. Ačkoli rád na závěr uvádím nějaký zápor, tak pokud Vám nevadí fantasy koop hra, tak žádný zápor neznám.
() 5 z 5 hvězdiček! Bylo toto hodnocení přínosné? ANO

Mysterium: Skrytá znamení

Pokud se Vám líbí Mysterium, ale bojíte se, že by se časem začaly hry opakovat, pak se nemusíte bát. Základní hra se z mých zkušeností nedá ohrát. Pokud se Vám však líbí Mysterium a chtěli by jste pár nových postav, míst a vizí, pak toto rozšíření Vás nadchne.

Mysterium skrytá znamení je rozšíření, které přidáte do hry a nikdy nebudete mít důvod jej vytáhnout. Nejsou zaváděna žádná nová pravidla, žádné nové mechaniky.
Jediné, co lze tomuto rozšíření vytknout, je cena od výrobce. Stručně: Pokud se Vám líbí Mysterium, pak toto rozšíření nemůže být chyba.

Mysterium (česky)

Hra mysterium je kooperativní, komunikační desková hra. Jeden z hráčů hraje "mrtvého" a všichni ostatní hráči se snaží za pomocí karet vizí, které jim dá "mrtvý", vyřešit jeho vraždu.

Pokud znáte hru dixit a vždy Vám přišlo, že dixitu chybí smysl (příběh) nebo vývoj, tak Mysterium je rozhodně hra pro Vás.

Komponenty jsou hezky provedené a zástěna pro mrtvého vytváří hezkou kulisu na stole pro všechny ostatní hráče. Společně s hudbou od výrobce případně svíčkou se atmosféra udělá téměř sama (ještě je nutné, aby duch správně tajemně odpovídal a jinak se nijak nevyjadřoval).

Dávám čtyři hvězdičky, protože hraje je výborná ve větším počtu hráčů, ale slabší v menším počtu. A protože hráč hrající mrtvého je po celou hru osamělý a aby hra byla plynulá musí reagovat rychle, stále dávat pozor a přitom připravovat další tah, navíc na konci hry se nesmí netvářit příliš utahaně, přestože bude pravděpodobně vyčerpán.

Mars: Teraformace

Mars teraformace je jedna z novějších deskových her, které se rychle dostaly vysoko v žebříčcích hodnocení (vč. dicetower). Rozložená na stole může vypadat jako složitá strategie, ale většina herního plánu je ve skutečnosti jen několik hezky provedených počítadel. Hra je ve svých principech jednoduchá a tedy snadno vysvětlitelná. Celá hra se točí okolo projektů(karet), které přestože je každá karta jiná, většinou není potřeba více vysvětlovat. Hra lze snadno hrát již v jednom hráči. Ale osobně doporučuji 3-4 hráče. Ve dvou hráčích začíná hra svádět ke kontaktní hře a v 5 hráčích může hra začít jít nepříjemně pomalu. Může být hrána odpočinkově či s dětmi a nebo jako strategie se zkušenými hráči. Po rozbalení by jste mohli být nepříjemně překvapeni provedením kostek, které nejsou příjemné na držení v ruce, podle mého se však nejedná o vadu, ale dokonce o výhodu, protože kostky mají většinou stát na počítadlech a nemají se zvedat. Česká verze již rovnou obsahuje rozšíření éra korporací, které příjemně individualizuje jednotlivé hráče. Přes opakované hraní stále nemám pocit ze hry, že by se opakovala.

Port Royal: Rozšíření

Rozšíření port royal přidává několik karet, které se bez problému ztratí mezi ostatními, a úkoly. Úkoly zvyšují znovu hratelnost hry a umožňují velmi příjemnou kooperativní hru, ale zároveň původně velmi jednoduchou hru komplikují, zvyšují vliv náhody a zvyšují nároky na hráče. Hrát rozšíření s menšími dětmi bych nedoporučil, právě tak bych nedoporučil toto rozšíření těm, kterým na původní hře vadí náhodnost. Všem ostatním však toto rozšíření doporučuji.

Port Royal (česky)

Port Royal je výborná jednoduchá multifunkční karetní hra, kterou lze snadno hrát jako strategickou hru s vášnivými hráči (přestože je hra tvořena pouze kartami), tak jako lehkou výplňovou až dětskou hru, kterou zvládnou děti, jakmile poznají čísla a barvy. Hra je v celku rychlá a žádný z hráčů nebývá na tahu dlouho. Dalším plusem hry je, že lze velmi rychle vysvětlit a jednotlivé karty se vysvětlí až během hry. Od prvního vysvětlení již není potřeba návod, protože vše je velmi srozumitelně zobrazeno na kartách. Bez zaváhání 5/5 hvězdiček, nenašel jsem nic na hře s čím bych mohl být nespokojen.

Bokken dřevěný

Chtěl jsem bokken na trénink a k tomu tento bokken postačuje. Právě tak jde použít jako herní rekvizita. Svým zpracováním není dokonalý a není vhodný na šerm, ale hvězdičku mu odebírám za tsubu.

Novinky mailem