Doručení do Vánoc garantujeme u objednávek vytvořených do úterý 12.12. Více informací
Klávesové zkratky na tomto webu Přejít k navigaci

Všechny recenze uživatele Štěpán H.

Hlasovat mohou pouze registrovaní zákazníci. Můžete se přihlásit nebo registrovat

Prokletý hvozd

Prokletý hvozd je další z mých nejoblíbenějších gamebooků. Přestože mám osobně nejraději klasické dungeony, tak mě Prokletý hvozd velmi bavil. Dá se totiž říci, že přestože se odehrává v otevřeném prostředí, tak svou koncepcí to je vlastně takový exteriérový dungeon. V první knize Čaroděj z Ohňové hory hledáte klíče, zde hledáte části trpasličího kladiva. Obtížnost hry je střední. Celkově obsah knihy odpovídá době jejího vzniku. Dnes bychom mohli žádat trochu více, třeba nějaký dějový zvrat nebo zašmodrchání, provázanost jednotlivých částí hvozdu atd., ale to se tady nekoná. Je to celé postaveno velmi přímočaře. K novému vydání mohu pět jen samou chválu, kvalita obrázků je tentokrát (oproti Citadele chaosu) dokonce lepší než v době prvního vydání v roce 1994 u Persea. Navíc jsou zde uvedeny (zdá se) všechny obrázky z anglického originálu (v prvním vydání některé chyběly). I obálka knihy je perfektní a je také shodná s originálem. Jediné, co bych ale vytknul je příliš slabý papír - prosvítají obrázky a text z druhé strany, což působí celkem rušivě. Celkově paráda, Mytago! Jen tak dál! Už se těším na další díly.
() 4 z 5 hvězdiček! Bylo toto hodnocení přínosné? ANO

Lone Wolf: Kotel strachu

"Kotel strachu" mě bavil, užíval jsem si ho jako oddechový výlet s kamarádem do města. Teď vážně. Gamebook je stavěný klasickým LW způsobem, tedy část knihy je putování a část hledání kamene vědění za branami města. V knize jsem narazil na jednu nesrovnalost, kdy jsem v obklíčení vojáků přišel o meč. Jediné, co mi zbylo, byl luk. Přesto se mi následně v hospodě podařilo tasit a utnout ruku jednomu padouchovi. Čím jsem mu tu ruku utnul, to by mě zajímalo... Opět se vrací problém se Sommerswerdem. Jeho vlastnictví přináší majiteli hlavně stres, aby o něj náhodou během dobrodružství nepřišel, a také jistotu, že v boji s finálním bossem bude oproti hráči, který tento meč nemá, znevýhodněn. Přitom zařídit, aby o tuto zbraň postava definitivně přišla, lze velmi jednoduše a elegantně. Bez ní by byla hra v boji mnohem vyrovnanější. Dodatečné dobrodružství "Cechmistrovo kladivo" je promyšlené, vyrovnané a s dobře vystavěným příběhěm. Musim uznat, že oproti edici FF a jejímu Půlnočnímu lupiči, se kterým lze jistě srovnávat, je mnohem jednodušší, hratelnější a také zábavnější. Palec hore, toto se povedlo!

Lone Wolf: Džungle hrůzy

Tak jsem prošel džunglí hrůzy. A nebylo to špatné! Sice jsem čekal, že té džungle tam bude víc, ale i ta cesta k ní nebyla k zahození. Budí to ten dojem, že autor se při psaní umělecky rozmáchl tak, že na samotný závěr knihy (jsa omezen 350 lokacemi) již nezbyl prostor.

Nemohu říct, že by dobrodužství bylo zrovna jednoduché. Vlastnictví Sommerswerdu vám v průběhu spíš přitíží, protože jak se zdá, autor vlastníka tohoto meče automaticky odměňuje tím, že se nejsilnější nestvůra jako mávnutím kouzelného proutku stane ještě o dost silnější (konkrétně +10 UB). Že by se zplozenec pekelné průrvy při pohledu na skvostný supermeč vyhecoval k vyššímu výkonu? Nevím a přijde mi to jako podvod. Myslím, že tato zbraň by měla být z dobrodružství co nejdříve odstraněna.

Přidané dobrodružství kouzelníka Vakero opět trpí nedostatečnou přípravou textu a nedoladěním charakteristik hlavní postavy. Volitelných vlastností (a podvlastností) je zkrátka příliš moc a pochybuji, že všechny mají v dobrodružství byť jen jednu možnost využití. No, aspoň oproti předchozímu dílu je tento "minigamebook" hratelný. Abych nezapomněl, zamiloval jsem se do kartografky (úchvatná ilustrace!)!

Lone Wolf: Hrad smrti

Tento díl je sám o sobě velmi povedený. Ponurost a zkáza z něho čiší skoro na každém odkazu, setkáte se se šíleným šéf s barokní parukou a obtížnými soupeři. Atmosféra tohoto dílu je opravdu silná, což se povedlo i díky kvalitnímu překladu. V textu je oproti předchozím dílům také naprosté minimum chyb, což svědčí o dobře provedené korektuře vydavatelství Mytago. Hrad smrti je asi zatím tím nejtěžším dobrodružstvím LW, snad kromě dílu Oheň na vodě. Zde sice není třeba najít konkrténí artefakt, ale soupeřů a nástrah je hodně a životní body rychle ubývají, prostě krásný dungeon. Oproti předchozímu dílu je Hrad smrti zase o kus lepší, kvalita po propadu po 4. dílu se zase zvedá. Zde bychom mohli skončit. Bohužel autor nám připravil dovětek ve formě přidaného dobrodružství nazvaném Vševědoucí. Kdyby šlo jen o přidanou povídku, vzal bych to jako příjemné a zajímavé doplnění hlavní linie dobrodružství. Jedná se ale o gamebook a bohužel není možné ho dohrát. Hlavní postava nemá žádnou možnost rozvoje. Ani zbraně, které najde, mu nijak nevylepší charakteristiky boje, soupeřů je příliš mnoho a někteří, se kterými je nutné bojovat, jsou až neuvěřitelně silní. Doplňování životních bodů je naprosto minimální, navíc postava začíná beze zbraně. Přijde mi, že tuto hru nikdo netestoval nebo došlo v překladu k nějakým chybám (každý gamebook by mělo jít nějakým průchodným způsobem dohrát i při průměrných charakteristikách postavy - zde to nejde ani při teoretickém maximu). Díky této části knihy, u které čtenář (a hlavně hráč) akorát pěkně vypění, strhávám v hodnocení 1 hvězdu.
() 3 z 5 hvězdiček! Bylo toto hodnocení přínosné? ANO

Lone Wolf: Království děsu

Tento díl je takové klasické LW putování mezi městy, popíjení v hospodách a hlednání ztraceného artefaktu. Myslím, že série si doposud drží slušnou úroveň, která je podpořená novými velmi pěknými ilustracemi. Sice těch měst v putování LW je trochu příliš a chybí tomu propracovanost, ale děj pěkně odsýpá. Lepší hodnocení by si celá kniha zasloužila díky přidanému dobrodružství astrologa Gwyniana, jedné z vedlejších postav série LW. První polovina tohoto zajímavého přílepku rozvíjí příběh postavy, jejíž speciální vlastnosti jí dodávají šmrnc. Mám ale takový pocit, že zhruba v polovině se autor textu zalekl, jak gamebook o Gwynianovi narůstá a hodně rázně ho zkrátil, až řekněme okleštil. Nevyužil tak nových možností, které se u této postavy obdařené metafyzickými disciplínami přímo nabízely (např. veškeré předměty, které Gwynian najde nebo nakoupí nemají v příběhu vůbec žádné využití). Po Stínu na písku se přesto jedná o lepší díl a je příslibem dalšího vývoje.

Váček na kostky jednoduchý

Kdybych si měl obdobný pytlíček vyrábět sám, strávím nad tím celou řadu hodin a s nejistým výsledkem. Zde člověk dostaně za málo peněz hodně muziky. Na omak příjemný pytlík, tak akorát do ruky :). Šňůrky po zatažení dobře drží, nemám co vytknout. Jednoduché a efektivní!
() 5 z 5 hvězdiček! Bylo toto hodnocení přínosné? ANO

Elfská desetistěnná kostka

Kostka je překrásná, používám ji při hraní Lone Wolfa. Ale asi bude prokletá, protože mi háže špatná čísla, když to zrovna potřebuji :)

Sada jednoduchých elfských kostek

Kostky jsou velmi pěkné. Nejčastěji používám 10-ti stěnnou. Díky velmi nízké hmotnosti se s nimi dobře hází i na kluzkém povrchu - hodně rotují.

Lone Wolf: Stín na písku

Pozitiva - oproti prvnímu vydání nové ilustrace, revidovaný text, přidané kvalitní dobrodružství jedné z hlavních postav ústředního děje.

Negativa - první část knihy sice hned ze začátku obsahuje rychlý zvrat v ději, ale následně se zvrhne v pouhý úprk před nepřáteli a pokračuje to až v podstatě do konce dobrodružství. Neustále máte v patách nepřátele. Mně osobně tento typ hry moc nebavil. Druhá část hry a především konec (návštěva hrobky) mohly být mnohem propracovanější - také s ohledem na přidané dobrodružství, které je možná tím nejlepším a nejpropracovanějším z celé knihy.

Dojem z knihy také trochu kazí celá řada překlepů, vynechání mezer mezi slovy apod. které sice nejsou zásadní, ale značí trochu odfláknutou korekturu textů.

Lone Wolf: Rokle zkázy

Rokle zkázy mě vždycky bavila a po trochu nudném třetím dílu tady máme zase pořádnou akci. Hra obsahuje celou řadu bitev s nepřáteli a to jak jednotlivě, tak i vypořádání se s hromadnými přepady. Kniha obsahuje přilepený gamebook s postavou, která je pro hlavní děj knihy více než podstatná a krásně doplňuje hlavní děj a osnovu knihy.

Přidané dobrodružství bych hodnotil jako zatím nejlepší, které bylo v nové edici LW přidáno. U hodnocení 2. dílu jsem se zapomněl zmínit o jednom neduhu řady LW a to je skutečnost, že o životě a smrti hráče rozhodne jeden hod kostkou, kdy během děje několikrát hráč háže - 0 nebo 9 znamenají smrt. Toto považuji za chybu - hráč i po opakovaném hraní zjistí, že na něj např. spadl nešťastně stěžeň (někdy i opakovaně) a hru musí opakovat. Je to docela frustrující. Toto se týká hlavně 1. a 2. dílu.

Dobrý dojem z knihy trochu kazí celá řada překlepů, vynechání mezer mezi slovy apod. které sice nejsou zásadní, ale značí trochu odfláknutou korekturu textů.

Novinky mailem

zasílat