Klávesové zkratky na tomto webu Přejít k navigaci

Všechny recenze uživatele Michal K.

Hlasovat mohou pouze registrovaní zákazníci. Můžete se přihlásit nebo registrovat

Harry Potter a prokleté dítě

Nakoupeno v den uvedení na ČR trh. Protože patřím do generace, která na Harry vyrostla, těšil jsem se na uvedení tohoto dílka velmi. Naštěstí jsem si ale držel duševní odstup a nespoléhal na tuto knížečku jako na příchod mesiáše. Ještě, že tak. Na knize je od začátku patrné, že ji Rowlingová jen odkývala a nemá s ní prakticky nic společného. Nebudu nic spoilovat, jen vysvětlím mojí nespokojenost s knihou. Díry ve scénáři: v jednom případě ne až tak zásadní a dá se to vydýchat, ale v druhém případě to uvádí celý děj finále do nefungujícího stavu, který prostě a jednoduše není možný! Děj nectí pravidla světa čar a kouzel, je tam spousta bot, jako kdyby je někdo použil poprvé a tak nějak raději pozapomněl na původních 7 knih (včetně filmů), jeden příklad: uvaření mnoholičného lektvaru doslova za hodinu. Pokud milujete svět Harryho, čtěte tuto knihu pouze s tím vědomím, že si ji nechcete a nebudete pamatovat, aby vám nezkazila původní heptalogii (kéž bych tak mohl zapomenout)... Na závěr: Začátek příběhu je opravdu zajímavý a má obrovský potenciál ke kvalitnímu ději. Zhruba v polovině četby (rozumějte po cca 3 hodinách čtení) se to zvrtne v nesmysl odporující všemu, co jste kdy znali.
() 3 z 5 hvězdiček! Bylo toto hodnocení přínosné? ANO

Čaroděj z Ohňové hory

Právě jsem to koupil v Jotunheimu v Liberci. Tyto knihy definovaly hry na hrdiny pro jednoho hráče. A v dnešní digitalizované době je takovýto kus papíru jako vzácnost. Hlavně aby vycházely i další a nakonec i ty, které česky předtím nikdy nevyšly! :)

Zkuste to, zahrajte si na hrdinu uvnitř hory :)
() 5 z 5 hvězdiček! Bylo toto hodnocení přínosné? ANO

Arkham Horror: Dunwich Horror (česky)

Chce to dobrou bandu lidí, kteří mají alespoň celé odpoledne volno. Atmosféra houstne, nestvůry posilují a noví hrdinové získávají rozmanitější schopnosti.

Dunwichská hrozba roste a nakonec povstane. A starat se o celý Arkham a navíc ještě přilehlý Dunwich dá zabrat nejednomu hrdinovy. Určitě toto rozšíření nemá cenu hrát pouze ve dvouch.

Jako vždy přináší každé Arkhamské rozšíření nové prvky i do původní hry samotné, v tomto případě jsou nejnápadnější Postihy za ztrátu života a příčetnosti. Hrdinové už nemusí rovnou do blázince, či nemocnice, ale mohou si na sebe uvalit nějaký postih a neztratit tak toliko vybojované předměty a zbraně.

+ Nový obsah pro původní Arkham, ztížení hry
+ Přežití hrdinů je snazší

- Novou lokaci je velmi obtížné hrát pouze se dvěma hrdiny
() 4 z 5 hvězdiček! Bylo toto hodnocení přínosné? ANO

Arkham Horror LCG: Core Set

Pecka! Špička! Toto LCG vzniklo jako další vývojový stupeň Pána Prstenů a je to znát ve všech ohledech. Arkham je ještě o kus více založen na Lore světa, ve kterém se děj odehrává a proto dává hráči pouze jediného hrdinu (vyšetřovatele), aby se s ním mohl co nejlépe ztotožnit. Vyšetřovatelé mají své backround story a každý má jedinečnou kombinaci jak mu postavit balík. To platí o počtu karet, druhu karet a i jejich úrovni. V této hře totiž není baterka jako baterka. Každý hrdina na sebe nemůže navléknout libovolné množství věcí, ale má omezení na jeden doplněk, dva předměty do rukou (nebo jeden dvouruční), jednoho spojence, dvě kouzla a jeden kabát. Hráč tedy musí taktizovat s vlastními prostředky ještě o kus intenzivněji. Zásadní změna oproti LOTRovi jsou karty lokací. Ty totiž už nejsou zahrnuté v encounter balíčku, ale jsou dané stranou a hráč s nimi postupně tvoří hrací plán jako kdyby hrál klasický Arkham Horror (Eldritch) a vyšetřovatel se musí mezi těmito lokacemi pohybovat. Ohledně scénářů: Tentokrát nejenže hráči postupují dějem kupředu, ale také hra samotná jde proti nim kupředu. Jsou tu karty Aktu (hráči) a Agendy (hra). Jak postupuje agenda, hra se komplikuje a přináší sebou různé postihy a jiné zvraty. Scénáře jsou od začátku stavěné tak, že dohromady tvoří kampaň. S tím se pojí nové karty v balíčku hráče, které ovlivňují postavu i v dalším scénáři (obvykle postihy za traumata). Scénář může vyústit ve více konců a podle zvoleného konce se budou upravovat počáteční podmínky scénáře dalšího. Ještě bych se zmínil o systému plnění testů schopností. Každý scénář po hráčích vyžaduje sestavení tahací hromádky žetonů chaosu které do hry přidávají notnou dávku náhody (což je oproti LOTRovi velká změna a je na každém, zdali si myslí, že k lepšímu, či naopak). Žetony na sobě mají modifikátory skill testu a hráč se tedy musí snažit předejít těm nejhorším průšvihům. Průběh kola: 1) Mythos fáze (posun agendy a přidání nových encounter karet) 2) Hráčská fáze (vyšetřování, boj s nepřítelem, braní karet či zdrojů, úprk, pohyb) 3) Nepřátelská fáze (potvory útočí na hráče, lovci vyhledávají nejbližší hráče) 4) Údržbová fáze (líznutí karty a zdroje a příprava karet) Na závěr: Atmosféra suprová a intenzivní jako nikdy předtím. Omezené množství akcí na kolo. Pohyb po herní mapě. Hodně hrabání se v pytlíku (misce) s žetony chaosu a tvoření náhody. K fotce: Je to skoro konec prvního scénáře a žetony jsem ihned vyměnil za kamínky zde z obchodu (https://www.fantasyobchod.cz/hraci-kaminky-krystaly-p-2704.html), pytlík na chaos žetony je též odsud (https://www.fantasyobchod.cz/vacek-na-kostky-call-of-cthulhu-cerny-p-5335.html). Pod kartou vyšetřovatele mám Mini playmat z BGG (https://boardgamegeek.com/filepage/139436/arkham-horror-lcg-mini-playmat)

Hrací žetony 20mm (50 ks)

Žetony jsou v poměru cena/výkon/množství opravdu velmi kvalitní. Dají se perfektně stackovat na sebe a drží velmi stabilně. Určitě se budou každému, kdo někde potřebuje manipulovat s více žetony naráz.

Tokaido: Matsuri

Dodatek ke krásné hře, který přidává různé svátky a události. Hráči během návštěvy hostince spustí nějakou akci, která může mít okamžitý efekt, ale jsou tam i takové, které jsou trvající po zbytek hry. Některé svátky zvýhodňují ženské charaktery, jiné mužské. Některé odměňují návštěvy chrámu a jiné návštěvu horkých pramenů. + art styl + spousta nových postav ke hraní + Matsuri oživují hru a mění její průběh - k postavám nejsou plastové kousky jako v Deluxe verzi nebo v Accesories verzi - musí se s nimi tedy hrát s dřevěnými figurkami a nelze je ani nikde koupit - Dražší, než by mělo vzhledem k obsahu být

Temné znamení: Brány Arkhamu

Základní sada je obtížností přímo primitivní (nasazovali jsme si domácí pravidla typu: posun v čase 3/4/6 hodin dle řádku žetonů zkázy na prastarém). Brány Arkhamu zvedají obtížnost hry o kus výš, což je jenom dobře. Osobně se mi líbí zmenšená prezentace Arkhamu samotného. Funguje na jedničku a hráči to dává spoustu nových možností, co dělat. Vše není hned na prnví pohled jasné, jako v základu a musí se podle toho i uzpůsobovat taktizování. Čas tu plyne jinak rychle, nejde o každou hodinku, spíše se vše začne počítat ve dnech (navýšení obtížnosti) a vše se tedy děje i mnohem rychleji. Celkově mohu doporučit, jen počítejte s jedním mínusem. Toto rozšíření pracuje defakto nezávisle na původní hře. A proto se budete muset jako hráči před začátkem hry rozhodnout, zda-li si zahrajete jen v muzeu, tedy bez rozšíření, jen s pár novými kartami a nebo si zahrajete mimo muzeum s rozšířením naplno.

Obaly na karty 66 x 91 mm (Ultimate Guard Supreme) matné - barevné

Platí to samé co pro Metalickou verzi této značky. Oproti FFG obalům jsou o něco nižší a karta by mohla mít po pár zamíchání tendenci vylézat ven, neboť je její vršek skoro zároveň s hranou. Jinak je obal velmi kvalitní a matná fólie konečně umožňuje i hraní proti světlu :)

Pán prstenů: karetní hra

Karetní hra, jež ctí svět J.R.R. Tolkiena a nedělá mu žádnou ostudu. Je mi sice jasné, že profesorovi Tolkienovi by se tento dle jeho slov "paskvil" nelíbil, ale my můžeme být rádi, že nám FFG přineslo takto parádní zážitek ze světa Středozemě :) Jen kdyby ten Bblackfire nebyl tak línej a chtěl vydělávat peníze a vydával rozšíření rychleji. Takhle rychlost vydávání FFG nikdy nedoženeme :-/

Zakázaná poušť

Pandemic v tematicky odlehčenější variantě. Poušť je prakticky kopie hry Zakázaný ostrov, jen s jiným setem barev, prostředím a s jednou velkou a nekvalitně vyrobenou figurkou jakéhosi plavidla navíc. Hra se na první pohled může zdát být lehká, ale není to tak docela pravda. S blížícím se koncem hra přituhuje a atmosféra houstne, až by se dala krájet! Stejně jako u Pandemicu zde platí, že počet hráčů nemá na obtížnost hry zásadní vliv, jen to znamená, že se každý dostane na tah méněkrát, než třeba ve hře dvou hráčů - průběh a tempo hry je jinak stejné. Škoda tedy těch nekvalitně udělaných plastových dílků a hlavně krabice (proč je to v plechu? Vždyť to není kde skladovat!).

Novinky mailem

zasílat