Klávesové zkratky na tomto webu Přejít k navigaci

Všechny recenze uživatele Michal K.

Hlasovat mohou pouze registrovaní zákazníci. Můžete se přihlásit nebo registrovat

Harry Potter a prokleté dítě

Nakoupeno v den uvedení na ČR trh. Protože patřím do generace, která na Harry vyrostla, těšil jsem se na uvedení tohoto dílka velmi. Naštěstí jsem si ale držel duševní odstup a nespoléhal na tuto knížečku jako na příchod mesiáše. Ještě, že tak. Na knize je od začátku patrné, že ji Rowlingová jen odkývala a nemá s ní prakticky nic společného. Nebudu nic spoilovat, jen vysvětlím mojí nespokojenost s knihou. Díry ve scénáři: v jednom případě ne až tak zásadní a dá se to vydýchat, ale v druhém případě to uvádí celý děj finále do nefungujícího stavu, který prostě a jednoduše není možný! Děj nectí pravidla světa čar a kouzel, je tam spousta bot, jako kdyby je někdo použil poprvé a tak nějak raději pozapomněl na původních 7 knih (včetně filmů), jeden příklad: uvaření mnoholičného lektvaru doslova za hodinu. Pokud milujete svět Harryho, čtěte tuto knihu pouze s tím vědomím, že si ji nechcete a nebudete pamatovat, aby vám nezkazila původní heptalogii (kéž bych tak mohl zapomenout)... Na závěr: Začátek příběhu je opravdu zajímavý a má obrovský potenciál ke kvalitnímu ději. Zhruba v polovině četby (rozumějte po cca 3 hodinách čtení) se to zvrtne v nesmysl odporující všemu, co jste kdy znali.
() 3 z 5 hvězdiček! Bylo toto hodnocení přínosné? ANO

Čaroděj z Ohňové hory

Právě jsem to koupil v Jotunheimu v Liberci. Tyto knihy definovaly hry na hrdiny pro jednoho hráče. A v dnešní digitalizované době je takovýto kus papíru jako vzácnost. Hlavně aby vycházely i další a nakonec i ty, které česky předtím nikdy nevyšly! :)

Zkuste to, zahrajte si na hrdinu uvnitř hory :)
() 5 z 5 hvězdiček! Bylo toto hodnocení přínosné? ANO

Arkham Horror: Dunwich Horror (česky)

Chce to dobrou bandu lidí, kteří mají alespoň celé odpoledne volno. Atmosféra houstne, nestvůry posilují a noví hrdinové získávají rozmanitější schopnosti.

Dunwichská hrozba roste a nakonec povstane. A starat se o celý Arkham a navíc ještě přilehlý Dunwich dá zabrat nejednomu hrdinovy. Určitě toto rozšíření nemá cenu hrát pouze ve dvouch.

Jako vždy přináší každé Arkhamské rozšíření nové prvky i do původní hry samotné, v tomto případě jsou nejnápadnější Postihy za ztrátu života a příčetnosti. Hrdinové už nemusí rovnou do blázince, či nemocnice, ale mohou si na sebe uvalit nějaký postih a neztratit tak toliko vybojované předměty a zbraně.

+ Nový obsah pro původní Arkham, ztížení hry
+ Přežití hrdinů je snazší

- Novou lokaci je velmi obtížné hrát pouze se dvěma hrdiny
() 4 z 5 hvězdiček! Bylo toto hodnocení přínosné? ANO

Rovný stojan na barvy Large

Vykašlete se na všechny ty fajnové stojany s modulárními přihrádkami atd. Nic se tam nevejde a je to drahé. Tohle je ultimátní bestie na 60 lahviček od citadelek a máte to všechno pěkně na očích. Těm normálním bude stačit jeden stojan. Těm... jako jsem já... budou snad už dva stačit.

Váček na kostky Jeden prsten

Pytlík je stylový a logo na látce mírně omšelé (hádám, že to sice není účelné, ale vypadá to stylově dobře :) ).

Velikost pytlíku je tak akorát na 150 kamenů, které se zde prodávají na webu za 1kč a barevná kombinace červených, bílých a žlutých perfektně nahrazují původní žetony v LOTR LCG hře (rychleji se s nimi manipuluje).

Utahovací šňůrky vypadají pevně a pytlík zavírají na knop.

Scythe: Artbook

Krásné malby, spousta detailů a navrch ještě i trocha toho povídání proč zrovna ta frakce, či svět, vypadají, tak jak vypadají. Vhodné jen pro největší fandy Scythe hry, nebo pro milovníky krásných kreseb.

Citadel Paint Handle

Zatím na něj nejsem zvyklý, ale je spousta případů, kdy je lepší figurky nedržet přímo, ale pomoci si něčím do ruky větším. Spousta profíků používá prázdné lahvičky od barev a nějakou pojivou hmotu, ale já nejsem žádný profík, jen postupující nadšenec. A tak mi tohle přijde jako zajímavá volba to s tím zkusit. Držák funguje na principu stlačených čelistí přes pružiny. Tedy čím větší podstavec, tím větší přítlačná síla. Stačí si držák položit na stůl, na něj položit figurku a oběma rukama roztáhnout čelisti. Figurka zapadne a drží. Samozřejmě, že v tom nejde malovat vše. Podstavec je z logiky věci zakrytý.

Scythe (česky)

Dávám 6 hvězdiček z 5. Proč? Protože tahle hra baví i 3 pacifistický ženský. Proč? Protože z jedné se tu mohla stát krvelačná bojovnice, která všechny šikanovala svoji armádou německých... tedy saských... plechovek. Druhá v sobě objevila kolonizační potenciál a prozkoumávala svět, jako kdyby patřil celý jenom jí. Třetí se vyžívala v hospodářství a verbování všeho, co jen šlo. No a já? Já si to prostě celé užívám, snažím se kontrolovat Továrnu a kochám se vším tím úžasným artem a grafikou, které té hře dávají naprosto dokonalou atmosféru. Pokud se vám před hraním této hry budou lidi kroutit, že se jim to tematicky nelíbí, je to jen o vysvětlení pravidel, co se může a co ne a že je to vlastně strašně primitivní. Pak to budou zbožňovat :)

Arkham Horror LCG: Core Set

Pecka! Špička! Toto LCG vzniklo jako další vývojový stupeň Pána Prstenů a je to znát ve všech ohledech. Arkham je ještě o kus více založen na Lore světa, ve kterém se děj odehrává a proto dává hráči pouze jediného hrdinu (vyšetřovatele), aby se s ním mohl co nejlépe ztotožnit. Vyšetřovatelé mají své backround story a každý má jedinečnou kombinaci jak mu postavit balík. To platí o počtu karet, druhu karet a i jejich úrovni. V této hře totiž není baterka jako baterka. Každý hrdina na sebe nemůže navléknout libovolné množství věcí, ale má omezení na jeden doplněk, dva předměty do rukou (nebo jeden dvouruční), jednoho spojence, dvě kouzla a jeden kabát. Hráč tedy musí taktizovat s vlastními prostředky ještě o kus intenzivněji. Zásadní změna oproti LOTRovi jsou karty lokací. Ty totiž už nejsou zahrnuté v encounter balíčku, ale jsou dané stranou a hráč s nimi postupně tvoří hrací plán jako kdyby hrál klasický Arkham Horror (Eldritch) a vyšetřovatel se musí mezi těmito lokacemi pohybovat. Ohledně scénářů: Tentokrát nejenže hráči postupují dějem kupředu, ale také hra samotná jde proti nim kupředu. Jsou tu karty Aktu (hráči) a Agendy (hra). Jak postupuje agenda, hra se komplikuje a přináší sebou různé postihy a jiné zvraty. Scénáře jsou od začátku stavěné tak, že dohromady tvoří kampaň. S tím se pojí nové karty v balíčku hráče, které ovlivňují postavu i v dalším scénáři (obvykle postihy za traumata). Scénář může vyústit ve více konců a podle zvoleného konce se budou upravovat počáteční podmínky scénáře dalšího. Ještě bych se zmínil o systému plnění testů schopností. Každý scénář po hráčích vyžaduje sestavení tahací hromádky žetonů chaosu které do hry přidávají notnou dávku náhody (což je oproti LOTRovi velká změna a je na každém, zdali si myslí, že k lepšímu, či naopak). Žetony na sobě mají modifikátory skill testu a hráč se tedy musí snažit předejít těm nejhorším průšvihům. Průběh kola: 1) Mythos fáze (posun agendy a přidání nových encounter karet) 2) Hráčská fáze (vyšetřování, boj s nepřítelem, braní karet či zdrojů, úprk, pohyb) 3) Nepřátelská fáze (potvory útočí na hráče, lovci vyhledávají nejbližší hráče) 4) Údržbová fáze (líznutí karty a zdroje a příprava karet) Na závěr: Atmosféra suprová a intenzivní jako nikdy předtím. Omezené množství akcí na kolo. Pohyb po herní mapě. Hodně hrabání se v pytlíku (misce) s žetony chaosu a tvoření náhody. K fotce: Je to skoro konec prvního scénáře a žetony jsem ihned vyměnil za kamínky zde z obchodu (https://www.fantasyobchod.cz/hraci-kaminky-krystaly-p-2704.html), pytlík na chaos žetony je též odsud (https://www.fantasyobchod.cz/vacek-na-kostky-call-of-cthulhu-cerny-p-5335.html). Pod kartou vyšetřovatele mám Mini playmat z BGG (https://boardgamegeek.com/filepage/139436/arkham-horror-lcg-mini-playmat)

Hrací žetony 20mm (50 ks)

Žetony jsou v poměru cena/výkon/množství opravdu velmi kvalitní. Dají se perfektně stackovat na sebe a drží velmi stabilně. Určitě se budou každému, kdo někde potřebuje manipulovat s více žetony naráz.

Novinky mailem

zasílat