Klávesové zkratky na tomto webu Přejít k navigaci

Všechny recenze uživatele Lukáš H.

Hlasovat mohou pouze registrovaní zákazníci. Můžete se přihlásit nebo registrovat

Mansions of Madness (druhá edice)

Arkham Horror, Eldrich Horror I Mansions of Madness nejsou ani tak hrami, jako generátory náhodných událostí, které žene dopředu hromada hodů kostek a taků karet. Mansions of Madness do víru náhodnosti pak přidává aplikaci. Některým tento styl hry nebude vyhovovat. Vyhrát se nedá ani tak skrze intelektuální činnost, jako díky šťastným hodům kostek či štěstí při výběru zpočátku skrytých destinací. Pokud však pro večer nehledáte vyslovený brain-burner, ale epické tříhodinové dobrodružství a semi-RPG, pak MM je zde pro Vás. Každý příběh je jiný, každá mise vás překvapí a pohltí svou presentací. Budete prozkoumávat, vyzvídat, plížit se a občas I bojovat o život či o záchranu světa. Hra vás chvílemi bude frustrovat, zdánlivě neporazitelnými monstry či vaší neschopností hodit správnou konstelaci symbolů, ale ihned Vás zase chytne a vtáhne do čím dál hutnějšího děje. A jak bude baterie z vašeho telefonu/tabletu unikat, bude unikat I váš čas. Co se stane až odbije sedm? Můžete si dovolit plýtvat drahocenný tah na zpovídání pánova sluhy? Či se raději prohrabávat zakrvavenými lejstry rozprostřenými na lordově stole? Ať tak či tak, čeká Vás úžasná noc.
() 5 z 5 hvězdiček! Bylo toto hodnocení přínosné? ANO

Army Painter štětec - Wargamer the Psycho

Perfektní štětec na detaily. Bohužel se třepí trochu víc, než bych preferoval a než dělají "obyčejné" malířské štětce, ale zatím jsem v této velikosti malířskou alternativu neobjevil. Takže pro detaily očí, spon, pásků apod. nutnost.
() 4 z 5 hvězdiček! Bylo toto hodnocení přínosné? ANO

Android: Netrunner - Data and Destiny

Data and Destiny je naprostá nutnost pro příznivce NBN. Konečně přináší karty, které z trace strategie činí validní možnost. NBN se prakticky bez D&D hrát v současné podobě a stavu hry hrát nedá.

Přídavek tří minifakcí pro runnery je inventivním zpestřením a obohacením domácí hry, i když jejich užitečnost na turnajích je zatím nepravděpodobná. Obecně jsou karty zajímavé, kreativní a D&D je hned pod Order and Chaos pravděpodobně dosavadně nejlepší rozšíření.

Alchymisté

Alchymisté se zdá dělí deskoherní lid na dva tábory. Ať již zakomponováním aplikace do herního průběhu, tak poměrně nevyjasněným žánrem.

Na jednu stranu se hra tváří jako tématická, zábavná hříčka, nicméně už po vysvětlení pravidel se začne rýsovat nemilosrdná strategie na mnoha úrovních. Míchání lektvarů je deduktivní hrou samou o sobě a zatímco některým může tato mnohavrstvost vyhovovat, leckteré zákonitě odradí. Uvažování o tom, jak který výsledek ovlivňuje tu kterou teorii a jak ta na oplátku vyvrací teorie jiné z hry tvoří v nesprávné skupině zážitek značně statický, dlouhý a pro ty, kteří nepřistoupí na jeho pravidla, i zážitek nudný.

Pro mě jsou nicméně alchymisté jednou z nejlepších her minulého roku. Záleží jen, co od nich čekáte a jak moc se vyžíváte v kombinaci sudoku, Caverny a akademický sféry.

Specter Ops

Specter ops se snažilo nahradit mezeru, kterou na deskoherním trhu zanechal Fury of Dracula (2nd ed.). Deskovka, ve které 1-4 hráči honí po mapě skrytého oponenta. Každý z hráčů oplývá speciálními schopnostmi, a kde každá je bez výjimky zajímavá. Každý z hráčů mění pravidla hry takovým způsobem, že složení agentů a lovců bude diktovat tempo a styl každého tahu. Máte k dispozici čmuchala? Můžete se trochu rozlézt. Máte snipera? Pak je třeba pohlídat si každou křižovatku. Speciální schopnosti agenta hru taktéž obohacují a transformují . Hrajete proti nindžovi? Radši se držte dále. Hrajete proti gorile? Je potřeba hodně si pospíšit a poranit agenta co nejdříve, neboť jinak riskujete, že mezi Vámi v posledních fázích hry zkrátka proběhne, střely nestřely. Specter ops je ideální hidden-movement game, které oproti Letters of Whitechappel dodává speciální schopnosti a oproti nově vydanému Fury of Dracula, netrvá 3-6 hodin. A plány Plaid Hat games přinést do hry aplikaci na usnadnění agentova pohybu jsou více než pozitivní.

Cyclades

Cyclades je luxusní hra, jejímž velkým lákadlem jsou krátká pravidla za poskytnutí komplexního herního zážitku. Hru vysvětlíte a rozložíte do deseti minut a pak se jednu až dvě hodinny oddáváte bojům, modlitbám či povoláváním bájných stvůr.

Klíčovým mechanismem hry jsou aukce, které jsou o to zábavnější čím více hráčů do partie dostanete. Doporučuji minimálně ve třech, lépe čtyřech a více hráčích. Schopnosti bohů se velice zajímavě kombinují a vyvažují, a hra i na desáté zahrání nepřestává překvapovat svou propracovaností a elegancí.

Citadel Shade: Nuln Oil

Po mnoha neúspěšných pokusech namíchat použitelný shade pomocí Vallejo inks (má neschopnost, přiznávám), jsem zkusil Nuln Oil od Citadel a pravděpodobně už nebudu měnit. Žádné "spoty", barva hezky stéká, nevytváří fleky a jezírka. Jednoznačně doporučuji.

Star Wars: Imperial Assault - Han Solo Ally Pack

Jako každé jiné figurkové rozšíření pro Imperial assault přináší Han Solo svou luxusně vyvedenou plastovou skulpturu, misi pro kampaň, skirmish misi a trochu takových těch zbytečnosti, jako jsou command karty pro skirmish hru či reward karta pro kampaň. Ve skirmishi je Han Solo silným protivníkem, nicméně jeho nemalá cena (12 bodů) a ne zcela přesvědčivé schopnosti mu spíše zaručí místo na lavičce. Avšak pro kompletaci hrdinů, minimálně pro kampaňové mise, je tento ally Pack spolu s Leiou (která je i užitečná), C-3PO & R2-D2, Chewbaccou a Boba Fettem téměř povinná.

Army Painter štětec - Wargamer Detail Brush

Skvěle se držící štětec díky své neobvyklé rukojeti. Stále trpí lehkým třepením, je třeba hodně ředit barvu, aby udržel ostrý hrot, nicméně za tuto cenu velice dobrý produkt. Osobně detaily, jako jsou pásky či popruhy, u 28mm miniatur kreslím s pomocí ArmyPainter psycho, ale tento se skvěle hodí na menší kusy oděvu či zbraní, jako jsou rukavice, boty či pažby pušky.

Witness

Sherlock Holmes consulting detective Je z mého pohledu jedna z nejlepších příběhových deduktivních her všech dob. Takže když jsem se dozvěděl, že vydavatel Ystari games má ve svém katalogu další textovou hru, neváhal jsem a z kreditní karty strhl pár stovek. Witness je hra na deduktivní tichou poštu pro přesně čtyři hráče. Během vyšetřování případu si každý z detektivů přečte kus informace k danému případu a ten následně podle specifických pravidel předává šeptem dal. Pokud vše půjde dobře, na konci výměny bude mít každý kompletní informaci. Když nikdo nic nezapomene, nesplete, nezamumlá.

Na konci kola obdržíte pár otázek a skóre se vám činí součet všech správných odpovědí všech detektivů. Witness je jedinečná hra. Neobvykle kombinuje deduktivní práci s neúplnou informací předávanou tím nejméně spolehlivým způsobem. Nicméně je třeba položit si otázku, zdali vás hry na paměť baví? Zdali jste ochotni investovat do hry na jedno použití a zdali máte k dispozici přesně tři další osoby.

Novinky mailem

Mějte jako první informace o novinkách, výhodných slevách či nevyhnutelné vzpouře robotů!

zasílat